söndag 11 november 2018

En helt ovanlig dag....



Tisdagen den 16:e oktober när jag körde till jobbet tänkte jag för mej själv att just idag får BFA INTE ringa om ett barnbesked.
Jag skulle ha en vikarie att gå brevid som ska jobba för mej nu när jag ska vara ledig med V när han börjar på sin nya förskola.
Jag har alltid mobilen i omklädnings skåpet de få gångerna man har en vikarie som ska jobba ihop med en, mest för att man ska vara fullt fokuserad på jobbet.

Dagen flöt på bra, vikarien kändes kanon att jobba med och vi blev klara med dagens arbete i bra tid så hon fick gå hem lite tidigare.

Jag hämtade min mobil och skulle förbereda lite mellis till ungarna på jobbet innan jag skulle hämta V på förskolan.
Kl 13,45 ringer mobilen och på displayen står det ” Lina Barnen Framför Allt”....

Pulsen skenade lite men hinner tänka att nej hon vill nog bara stämma av lite då de sagt att ett barnbesked skulle dröja med tanke på läget i Indien.

Tji fick jag!!!
Lina berättade att hon hade ett barn som hon trodde matchade oss...
En flicka! Vår flicka....bara 6 månader gammal(!!!) hon finns i ett område i nordöstra Indien som heter Bihar.

Efter samtalet kunde jag ringa och berätta för Alex att han blivit pappa igen , till en liten flicka ❤️


På kvällen öppnade vi mejlet ihop med hennes information , foto och en video!!

När vi visade V bilden på vår flicka och frågade vem det var svarade han direkt - Lillasyster.... såklart en väldigt stor slump ( han brukar säga bäbis när han ser andra barn på bild) men en otroligt gullig sådan .


Så en helt vanlig tisdag i oktober , fick vi reda på att det är en lillasyster som väntar på oss❤️

5 kommentarer:

  1. Men alltså wow! Stort GRATTIS till er dotter och lillasyster! Underbart!!! Många kramar 💕

    SvaraRadera
  2. Ett stort jättegrattis! Vad härligt �� Hur länge brukar man få vänta på resa i Indien?
    Vi har varit hemma med vår minsta från Colombia i tre veckor nu. Helt underbart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh är ni hemna nu?? Så härligt, hoppas allt går bra ❤️ Ett resebesked ligger runt 3-9 månader så vi håller alla tummar att tiden flyger fram tills vi får åka...

      Radera
  3. Håller alla tummar för att tiden går fort och att ni snart har er lilla tjej i famnen!
    Vi har det helt underbart och njuter varje dag. Vår minsta knyter an så himla bra till alla i familjen ❤️

    SvaraRadera