fredag 9 oktober 2015

Syskon??

Är man medlem hos Adoptionscentrum så kan man betala in för en syskon adoption- dvs man kan få ett extra ärendenummer som sedan blir en aktiv köplats när man sen gjort en ny medgivarutredning om man skulle vilja ha syskon i framtiden till vårt lilla barn.
Jag och Alex har pratat mycket om det där med syskon , från början var jag helt säker på att jag bara ville ha 1 barn. Men allt eftersom tiden har gått så har det blivit klart att vårt barn ska ha ett syskon.
Vad vore jag utan mina älskade syskon? Dom man bråkat som en tok med som liten och som man nu har hur roligt som helst med? Nä helt klart ska vårt barn ha ett syskon i framtiden (om vi får bestämma)
Så igår betalade vi in avgiften för ett extra ärende nummer. Ett litet steg mot ett syskon.... Känns lite overkligt men samtidigt lite pirrigt att redan nu prata syskon innan vi ens fått vårt första barn.

oj i skrivande stund kom jag på att vi väntat 7 månader på att mobilen ska plinga. Är det inte fredagar dom ringer ut många BB?? Ni som läser vilken dag fick ni BB??

3 kommentarer:

  1. Spännande syskontankar! Vi fick vårt barnbesked en måndag, en mycket omtumlande måndag 😉Hoppas att det är en lyckofredag idag för er. Trevlig helg! Kram!

    SvaraRadera
  2. Oj oj sikken start på veckan! Måste varit jobbigt att ens försöka göra nåt vettigt på jobbet efter ett sånt samtal ❤️ Tack snälla du, hoppas ni får en bra helg oxå. Varm kram!

    SvaraRadera
  3. Åh, vi har gått lite i "tvärtom"-tankar. Här har vi sett syskon som givet i början. Nu börjar vi se det som att det kanske inte blir några syskon men helt fantastiskt ändå. Men vi får se hur vår lilla familj ser ut till slut :) Kram!

    SvaraRadera