måndag 19 oktober 2015

Delfinsurfning

Igår var vi i Malmö på föreläsning med Mary Juusela. En mycket bra föreläsning med skratt och tårar och som lämnade en med mycket tankar. Hon var väldigt bra på att få fram känslan i en när hon berättade om sin uppväxt i Bålsta och även hur hon blir bemött idag. Jag blev arg, ledsen och ville bara dra näven  i bordet när man hörde om hur hon blivit bemött av människor, vad vuxna människor kan häva ur sej. Att vi inte kommit längre 2015?!? Som Mary sa det är bara lite hy,....Men man blev även glad av Marys positiva syn på människan, att ingen är ond man får bara jobba lite extra för att få upp ögonen på dem. Underbart att det finns människor som hon som vill åka runt och föreläsa.Hon sålde även sina böcker där. Jag fick med mej hennes första bok - Adoption, banden som gör oss till familj.....

En bok som ska bli väldigt intressant att läsa.

Idag är det måndag, jag brukar tycka måndagar är väldigt onödiga. Man e trött,sleten och allmänt grinig över att helgen  är slut. Men idag var en mycket trevlig start på veckan för jag fick passa mitt brorsbarn medans hans föräldrar shoppade loss på Ullared. Vi lekte skattjakt i trädgården , tränade hans "polishundar" och han fick testa en halloween dräkt till hans stora förtjusning. Så ja nu har yrvädret åkt hem och jag har landat i soffan, trött men med en mysig och extra varm känsla inombords.


När vi köpte vårt hus ingick en hyresgäst , nämligen en delfin i trä! han heter Hugo och är perfekt att surfa på enligt mitt brorsbarn ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar