måndag 17 mars 2014

Första inlägget

Ikväll var vårt tredje möte på den obligatoriska föräldrarutbildningen och gissa om man blev än mer taggad för en adoption!?
Dom två tidigare träffarna har varit mycket information angående själva adoptionsprocessen, väldigt intressanta och informativa men det var idag det började kännas mer verkligt. På dagens möte fick varje par ett varsitt "barnbesked" att ta ställning till; vi fick en liten ´Karolina som var endast fem månader gammal och var dotter till en 18-årig mamma som precis fått jobb i läskfabrik, och där fanns ingen hjälp till att ta hand om hennes dotter som var uttorkad, undernärd och hade en maginfektion. Så hon ville lämna ifrån sig Karolina för adoption.
Kunde vi tänka oss att adoptera detta barn.....HELL YEAH!!!!!
Det var en riktigt pirrig känsla även om det var på låtsas, men tänk att en dag få sitta där med ett riktigt barnbesked<3.
Vi fick även se en film om adoption från ett barnhem i sydafrika där dom biologiska mödrarna var med och fick träffa adoptivföräldrarna, man kan ha olika åsikter om det, men vår känsla är att det skulle bli en väldigt känslosamt jobbig situation där man tar barnet ifrån mamman, givetvis vet vi mammans inställning och att hon är medveten om vad hon gör, men det skulle ändå kännas väldigt olustigt. Men man fick också se hur engagerade barnhemen är i både dom biologiska och dom blivande adoptionsföräldrarna.
Summa sumarium så var kvällens träff en känslostorm som får en att bli ivrigare på att få träffa vår lilla pjodd.

3 kommentarer:

  1. Jag är säkert på att det barn som kommer hem till Familjen Hoff kommer att ha en underbar framtid.... Det blir spännande att följa er ....Älskar dig Sis"

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Jag tror inte min förra kommentar kom fram, så jag skriver igen:)
    Jag och min make valde också adoption som förstahandsalternativ:) Kika gärna in på min blogg: www.ettstegnarmare.blogg.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej maja!
      Oj va kul att hitta nån annan i samma båt:)
      Och fy va härligt att läsa om ert barnbesked...Grattis till lilla pojken och önskar er all lycka när ni äntligen ska få hämta honom.

      Radera