tisdag 13 september 2016

Hur tänkte jag där???

Jag har en väldigt dålig egenskap (lr halvsanning jag har nog flera dåliga egenskaper) men en som jag stör mej väldigt mkt på själv är att jag har så dåligt tålamod och avskyr att vänta.
När jag skulle steloperera ryggen visste jag att det skulle bli av men inte NÄR och jösses det var så fruktansvärt jobbigt att inte ha ett slutdatum.
Och då tänker jag många ggr varför valde vi adoption?
För vad består adoption väldigt mkt av?
jo väntan ,ovisshet och inget bokat "slutdatum"
Missförstå mej rätt, vår pjodd är värd all väntan i världen men huh vad jag önskar att vi visste NÄR vi får träffa han. Det här mellanlandet, upp och ner med känslorna är jobbigt. Man blir trött och otålig ena stunden sen svävar man på rosa moln efter minsta lilla positiva uppdatering.
Men jag älskar att vi valde adoption, det är ett väldigt häftigt (trots väntan 😉)och annorlunda sätt att bli familj. Det är juh inte blodet utan banden som gör oss till familj.

❤️❤️❤️

4 kommentarer:

  1. Väntan och ovissheten är olidlig, vet inte har många gånger jag tänkte, om vi ändå bara hade ett datum 😬
    När vi bestämde oss för Indien sa jag till C att det kan va rätt skönt att det är några månader från BB till RB, då hinner vi fixa och dona allt hemma i lugn och ro, vilket skämt! 😂

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tänk vad optimistisk man var och tänkte att det får ta sin tid m Indien, jo tjena lixom vad man ändrat uppfattning där 🙄😂😘

      Radera
  2. Jag är likadan apropå väntan och kan lägga till kontrollbehov. Jag vill ha åtminstone någorlunda kontroll över situationen. Inte det lättaste i den passiva väntan 😁

    Vi inbillar oss för övrigt fortfarande att den sex månader långa väntan mellan bb och rb kan bli mindre jobbig än denna väntan som hittills är elva månader, fast ungefär alla säger att det är tvärtom! Nåja, förhoppningsvis blir vi varse om det snart 💞 Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att höra att man inte är ensam om att bli lite bonkers i den här väntan😬 Och vad jag hoppas att er mobil ringer snart, ni har väntan tok för länge på storkajävlen❤️ Kram

      Radera