lördag 18 juli 2015

Long Time No See

Hej!

Väldigt länge sen jag bloggade....lusten och orken försvann helt enkelt. Så efter mycket tankar, tid och känslor så kändes det dags att börja plinta lite ord igen.

Så vad har hänt sedan sist??
Inte så väldigt mycket på adoptionsfronten, vi står i 2 köer hos Adoptionscentrum.
Serbien och Vietnam.
Serbien jobbar lite annorlunda än övriga länder ( vad vi har förstått) där skickar man ner ansökan efter man har blivit matchad med ett barn.
Så väntar vi barn då?? Tja jag vet inte riktigt hur man ska se det...
Om Ac ringer är det antingen ett BB lr att vi ska göra iordning ett ansökan till Vietnam. OM dom ringer....vilket vi hoppas. Vår adoptionsrådgivare på AC tror att vi har goda chanser i Serbien , och hon tror att ett bb kan komma inom 1 år. Vi håller tummarna att hon tror rätt!;)

Försökt leta efter lite bloggar om andra som adopterat från Serbien, hittade " Vår Dotter I Montenegro" härlig blogg men tråkigt att man inte hittat någon mer.....

Så vad händer i övrigt??
Jag har haft 2 veckor semester så börjar jobba på måndag igen. PANIK! haha nej då, trivs väldigt bra med mitt jobb men visst skulle det varit skönt med 2 veckor till.
Men min man med sitt otroligt rosa filter tror AC ringer augusti lr september så vi får fara ner till Serbien i höst... och då kan 2 veckors semester sitta som en smäck!

Har en känsla att denna bloggen kommer plana  ut i lite i mina intressen, med lite fler bilder, tycker bloggar med mkt bilder e skoj( vilket min blogg varit kass på ) då våra chanser i adoptionsvärlden svajar som vassen i vattnet.
Men nog kommer jag tjata om den där längtan efter pjodden titt som tätt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar